Start van m'n trip door Zuid-Amerika - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Wouter Jagt - WaarBenJij.nu Start van m'n trip door Zuid-Amerika - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Wouter Jagt - WaarBenJij.nu

Start van m'n trip door Zuid-Amerika

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

10 Februari 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Een eerste bericht vanuit Zuid-Amerika. Daar werd het zo onderhand wel tijd voor, aangezien het vandaag al dag 10 van m’n reis is. Waar te beginnen.. Het vliegen. Ging allemaal prima, nergens problemen mee gehad. 18 uur reizen is natuurlijk best lang, vervolgens opgelicht worden door de taxichauffeur niet best (gelukkig genoeg pesos bij me, bedankt Tien & Riet). Maar toen ik over de 9 de Julio reed (Langeraarseweg van Buenos Aires, aan weerskanten 8-baans) en de obelisk voor me zag opdoemen, was ik het reizen en oplichten allang weer vergeten.

Heb je daar nog wat gedaan de resterende 9 dagen?
Jazeker.. Neef Bas woont in Argentinië met zijn vriendin Marta. Gastvrij dat ze zijn, mocht ik daar deze week logeren. Niet verkeerd voor een dorpsjongen die in een andere wereld terechtkomt ;). Vorige week zaterdag en zondag door de stad gelopen en de hotspots bekeken (Plaza de Mayo, Puerto Madero en La Boca). Zaterdagavond gegeten in een typisch Argentijns restaurant met Bas en Marta. Was allemaal erg mooi en gezellig. Mensen zijn hier ook super, erg behulpzaam. Echt een fantastisch land, Argentinië.

Maandag ging ik per boot naar Uruguay. Allereerst Montevideo, klein Buenos Aires. Leuke stad, meer niet. Wel grappig om te zien dat jongens van 15 jaar tijdens een partijtje straatvoetbal over eigen benen struikelen en om een gele kaart vragen bij een voorbijganger; Luis Suárez heeft veel invloed in dit land, heb ik gemerkt. Dinsdag naar Punta del Este geweest, mooie badplaats op 2 uur rijden van Montevideo. Woensdag bus gepakt naar een koloniaal dorpje dat Colonia heet en daarvandaan met de boot terug naar Buenos Aires. Terug in BA introductie gekregen van Bas in z’n restaurants en kiosken, leuk en interessant om te zien en horen wat hij zo ver van huis allemaal doet. Voor de rest rondleiding door de stad en privéles Spaans krijgen van Marta, beter kan natuurlijk niet!

Zaterdag de 9de was voor mij de grote dag in Buenos Aires. De voetbalwedstrijd Boca Juniors – Quilmes. Volgens Bas kon ik het ’t beste proberen bij het stadion. Dag ervoor naartoe: loketten dicht. In het stadion kwam ik via via in contact met een hele woeste man, soort Big Willem. Na een stevige omhelzing vertelde hij me in Don Corleone-stijl dat ik 2 uur voor de wedstrijd aanwezig moest zijn met 350 pesos (40 euro) en kon ik bij de socios (harde kern) staan. Na een kort beraad toch maar niet gedaan en via de ‘officiële’ weg een kaart gekocht (ticketbureau voor toeristen), achter het doel.
Het niveau van de wedstrijd leek een beetje op Fc Bal op het Dak 3 – Schubbekutteveen 6 maar het was niet normaal wat een passie die supporters hebben. Qua spanning was het echt zo mooi; van 2-0 achter na 3-2 winnen. De winnende goal was een schitterende volley van verdediger die normaal alleen benen raakt in plaats van de bal. Het leek wel of de Champions League werd gewonnen, wat een orkaanuitbarsting op de tribunes. Had in 10 seconden ineens 20 vrienden erbij. In Europa nog nooit gezien! Die gasten zijn gelukkig niet zo gek, ik was op de tribune dan ook de enige zonder een tattoo van Boca en waarschijnlijk ook de enige die zijn diploma had behaald op de basisschool.

Vandaag was een dagje voor het regelen van de m’n reis. Het was 25 graden en bewolkt, dus mij te slecht weer om naar buiten te gaan ;).
Morgen ga ik echt beginnen met m’n reis. Ik vertrek naar Puerto Madryn (20 uur durende busreis) en vier daar m’n verjaardag tussen de pinguïns en zeehonden in een graadje of 30, zo verkeerd is dat niet! Ik denk dat ik daar 3 dagen blijf en reis dan door naar Perito Moreno; een schitterend natuurgebied met gigantische gletsjers en nog veel meer dingen waarvan ik nog niet weet dat ze bestaan.

Hasta Luego!

• 10 Februari 2013 - 22:26

Sjors Van Der Jagt:

hey man leuk om je zo te volgen

• 10 Februari 2013 - 22:29

Marry:

hallo wouter heb net je reisverslag zitten lezen je heb al wat leuke en mooi dingen gezien maar wat een reis en dan nog 20uur met de bus doe je deze reis helemaal alleen ? het is wel een uitdaging geniet er van we lezen wel weer wat je allmaal mee gaat maken geniet er van groetjes loek marry

• 10 Februari 2013 - 22:48

Julia Visser:

Echt heel gaaf! Het klinkt als een droom! Leuk om je verhalen te lezen! Heel veel plezier met het begin van je reis!

• 11 Februari 2013 - 06:05

Patrick Meijer:

Gaaf man!
    Veel plezier nog.

• 11 Februari 2013 - 08:30

Krystle:

Super gaaf om te lezen Wouter! Heel veel plezier en geluk in je verdere reis! Echt stoer dat je dit doet! Xx Krystle

• 11 Februari 2013 - 09:30

Kootje:

Hey Gozer,

Klinkt goed, ga je daar nog even op zoek naar een spitje voor de Braassems? Die Laaibak zit lekker in Australië maar we kunnen er zeker nog 1 gebruiken ;).

Succes daar nog ff!

Gr kootje

• 11 Februari 2013 - 10:18

Daisy:

Wow he cachorro Wout, klinkt al top en je bent goed bezig om te integreren tussen de locals, super! Helaas hebben taxichauffeurs in vrijwel elk land volgens mij de opleiding 'oplichterspraktijken' gehad, heb er ook al heel wat op mijn lijstje staan :(. Inderdaad maar snel vergeten, bij terugkomst kun je er (meestal) wel weer om lachen... Heel veel succes met je 'echte' backpackbestaan, je gaat waarschijnlijk heel snel heel veel leuke medereisgenoten ontmoeten. Enjoy ! X

• 11 Februari 2013 - 17:14

Kate:

Mooi verhaal! Veel plezier in Puerto Madryn. Heb je een lekkere luxe busplek gereserveerd? Dat wordt genieten! En nog een stop in Nuequen? :-)
    Un beso, Kate

• 11 Februari 2013 - 20:48

Heidi Wijfje:

He Wouter,

Alvast gefeliciteerd en superleuk om te lezen hoe het met je gaat. Nog een keer heel veel plezier. En genieten doe je al, dus dat zit wel goed.

Groetjes,

• 12 Februari 2013 - 11:27

Frens:

Gefeliciteerd maat! Mooi verhaal. Bij Boca hebben ze geen bioscooppubliek zeker? fijne dag

• 12 Februari 2013 - 14:51

Lia Verduijn:

Geweldig Wouter! Leuk verslag.

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!
    Vorig jaar stond je op deze dag op de schaats op de poel en nu in Puerto Madryn ver weg van de Langeraarse realiteit Nu samen met Bertjo even googelen op foto's Puerto Madryn. Ziet er fantastisch uit. Geniet ervan en veel geluk!!!

Lia.
    PS: Rene probeert je vandaag even te bellen...

• 12 Februari 2013 - 18:34

Louis En Ria Hoogervorst.:

Ha woutje, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, wat bizonder om daar je verjaardag te vieren he'?
    Wat je nu schrijft komt ons nog bekent, nu nog!!! wat is het anders h'e? wij wensen jou een mooie verjaardag en geniet van ALLES LIEFS LOUIS EN RIA.

• 12 Februari 2013 - 20:59

Leen En Anja Van Der Hoorn:

Hoi Wouter,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk om je te volgen; een hele fijne tijd gewenst!
    Groetjes van PW88

• 16 Februari 2013 - 00:18

Agatha:

Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd en zo te lezen gaat alles goed en vermaak jij je prima, goeie reis en blijven genieten; en wij hopen dat we niet te lang moeten wachten op jouw volgende verslag

• 20 Februari 2013 - 20:14

Nina:

Nieuweeeeee! Je bent traaaaag!!